• ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱
  • کد خبر: 89744
نفت

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا تحت تاثیر پیش‌بینی‌ها از کمبود تقاضا و تقاضای قوی در فصل تابستان، صعود کرد.

به گزارش کالاخبر ،بهای معاملات نفت برنت با ۳۳ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، به ۸۵ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۲ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، در ۸۱ دلار و ۸۶ سنت در هر بشکه ایستاد.

هر دو شاخص در ژوئن، حدود ۶ درصد رشد کردند. نفت برنت در دو هفته گذشته، پس از این که اوپک و متحدانش، بخش اعظم محدودیت عرضه خود را تا پایان سال ۲۰۲۵ تمدید کردند، در بالای ۸۵ دلار در هر بشکه بسته شد. این تصمیم باعث شد تحلیلگران، کمبود عرضه در سه ماهه سوم را پیش‌بینی کنند زیرا تقاضا برای سرمایش و سفرهای هوایی در فصل تابستان، کاهش سطح ذخایر نفت را به دنبال خواهد داشت.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز جمعه اعلام کرد تولید نفت و تقاضا برای محصولات نفتی، در آوریل، به بالاترین میزان در چهار ماه گذشته رسید و از قیمت‌ها پشتیبانی کرد.

تحلیلگران موسسه مالی آی ان جی به سرپرستی وارن پاترسون در یادداشتی نوشتند: ما همچنان دید حمایتی نسبت به نفت برنت داریم؛ با این حال، نگرانی‌هایی نسبت به تقاضا مانند تقاضای آمریکا برای بنزین و تقاضای آشکار چین وجود دارد.

یک شاخص خصوصی نشان داد فعالیت کارخانه‌ای در میان تولیدکنندگان چینی کوچک‌تر، به لطف سفارش‌های خارجی، با سریع‌ترین نرخ از سال ۲۰۲۱ رشد کرد اما نظرسنجی گسترده‌تر حاکی از تقاضای داخلی ضعیف و شکاف‌های تجاری بود که به یک رشد منفی دیگر بخش صنعتی منتهی شد. چین، دومین مصرف کننده بزرگ نفت و بزرگترین واردکننده نفت در جهان است.

تونی سایکامور، تحلیلگر موسسه آی جی در یادداشتی نوشت: امیدها به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و افزایش نگرانی‌های ژئوپلیتیکی در اروپا و درگیری میان رژیم صهیونیستی و لبنان، کفی را برای قیمت نفت ایجاد کرده است.

روند صعودی اخیر وست تگزاس اینترمدیت اگر قیمت‌ها بالای میانگین قیمت ۲۰۰ روزه در ۷۹ دلار و ۵۲ سنت بماند، ممکن است تا سطح ۸۵ دلار ادامه پیدا کند. معامله‌گران همچنین به نظاره تاثیر توفان‌ها بر تولید و مصرف نفت و گاز در امریکا نشسته اند.

بر اساس گزارش رویترز، فصل توفان‌های گرمسیری آتلانتیک با توفان «بریل» در روز یکشنبه آغاز شد. مرکز ملی توفان آمریکا اعلام کرد «بریل» به سمت جزایر ویندوارد کارائیب در حرکت است و با خود بادهای سهمگین و سیل به همراه خواهد برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها